الاثنين

حكمه المحبوب فى اهداء الدبدوب

فى حاجه محيرانى جدا يا جماعه ونفسى اعرف ايه السبب فيها , انا عارف ان فى بنات كتيير هتزعل منى وهتقول فيا كلام مش لطيف ويقولوا ايه الواد المعقد دا , فحاولوا يا جماعه بجد تفهمونى ايه الفايده من البتاع دا

الحاجه دى عباره عن اختراع او منتج بشععععع بيسموه الدبدوب , عارفينه طبعا , البتاع الغريب اللى بياخد اشكال مختلفه واحجام مختلفه وبيكون هديه فى المناسبات المختلفه واولها عيد الحب , ليييه بقى ايه الحكمه يعنى من الدبدوب دا , غالبا بيكون شكله وحش يخليك عاوز تبص فى حته تانيه , يعنى ملوش اى فايده وسعره بيقولوا غالى , وهديه اعتقد ملهاش اى لزمه , يعنى انا لما يجيلى دبدوب اعمل بيه اييييييييه ؟ وماعتقدش انى من النوع اللى ممكن انام وانا جنبى على السرير دبدوب , والله تبقى حاجه مش لطيفه خالص , دانا انام وجنبى مفتاح انجليزى اهون من انى انام وجنبى دبدوب .

وبعدين كنت فى اى مناسبه اقعد اقول يا رب محد يجيبلى دبدوب لان هيكون فعلا وبجد مصيره الزباله , بس سبحان الله اللى يخاف من العفريت يطلعله , والاقى حد جايبلى دبدوب وتقولى هااااااا ايه رايك , وانا طبعا مش ينفع اكسر بخاطرها , الله جميييل هايل دا حلو اوى عجبنى جدا على فكره , وغالبا بكون راميه فى اى مكان قبل ما اروح ( يارب ميكونش حد من اللى ادونى دبدوب قبل كدا بيقرا الموضوع )

وبعدين تلاقى بنت ماشيه فى الجامعه ومعاها دبدوب صغير وتلاقيها بتحضنه وتلاعبه بطريقه , تخلى اى شاب عنده هرمونات يقول ياريييتنى كنت دبدوب . وكمان تيجى تركب تاكسى تلاقى سواق التاكسى حاطط دبدوب فى التاكسى , عشان يبقى رومانسى ولطيف !!!!!!!
حتى التكاتك بقى فيها دباديب , انا مش عارف ليه حاسس ان الدباديب دى مستقصدانى .

حد يفهمنى يا جماعه ايه الموضوع دا وايه الحكمه منه , يعنى ماله الورد , ايه المشكله فى ازازه بيرفيوم جميله , ساعه شيك , ان شالله حتى ياخد حقه او حقها ناشف , لكن دبدووووب استغفر الله

هناك تعليقان (2):

  1. انا بتخنق جداً من كمية الدباديب الموجودة في ايدين البنات دي ... ومش عارف ليه بيحبوها كده كأنها عيل من عيالهم ؟
    دا ايام عيد الحب بيبقي في كمية دباديب مهولة في البلد !!!
    بس أن رأيي أن كل واحد بيجيب هدية لواحد بتعبر عن الشخص اللي بيدي الهدية و الشخص اللي بياخد الهدية

    يعني لو جبت لي ساعة يبقي الساعة دي كل ما ابص فيها هفتكرك و قيمتك غالية اوي عندي
    و لو جبت لك برفيوم يبقي انت أنسان حلو و ريحتك حلوة و جميل جداً في نظري
    أما لو جبت لي دبدوب يبقي يا أما اللي بيدي الهدية دبدوب أو اللي بياخد الهدية دبدوب
    و يبقي كده يعملوا فيلم جعلوني دبدوباً في عيد الحب (:

    ردحذف
  2. صح يا سكندرى , اللى يجيب لحد دبدوب يبقى هو دبدوب او شايف اللى قدامه دبدوب هههههه
    طيب وبعدين يا سكندرى عاوزيين حل للموضوع دا , ابقى قوللى انت حسابك ايه على الفيس بوك عشان اضيفك

    ردحذف